DigiCreate – fördjupningen

DigiCreate – fördjupningen

Med Katarina Pietrzak, learning designer på RISE som facilitator kommer en liten skara medlemmar i Creative Cluster ledas genom höstens fördjupning i DigiCreate-projektet.

Fem heldagsutbildningar genomförs tillsammans i gruppen, samt eget arbete på egna arbetsplatsen för att försöka implementera det man lärt sig, ca 40h som görs på ordinarie arbetstid. Allt ska tidrapporteras som tidigare i projektet. Katarina kommer även att finnas till hands som coach via digitala verktyg vid sidan av de fysiska träffarna.

Datum för de fysiska träffarna samt innehåll;
29e augusti
– “Omvärlden och vi” – Introduktion, presentationer av deltagarna, identifiering av behov/önskemål/problem, möjligheter/hot i din bransch, lär känna ditt företag – på riktigt.

30e augusti – “Vad betyder utvecklingen för oss?” – SWOT-analys tillsammans, digitala möjligheter och verktyg, skapa roadmap – vart ska vi, betydelsen av bra team.

9e oktober – “Den framtida kunden och organisationen” – Uppföljning augusti, AI-inspiration, marknadsföring, livslångt lärande i en digital värld, affärsutvecklingspass.

13e november – “Den framtida kunden och hur vi når den” – Uppföljning och redovisning, Marknadsföring då och nu, Vad vill din kund EGENTLIGEN ha?, vilka behov tillgodoser du egentligen?, Skapa kundresa.

14e november – “Jag och företaget framåt” – uppföljning, Business Model Canvas o andra affärsutvecklingsverktyg, kultur, organisation och ledarskap – vart ska vi?, handlingsplaner, Summering.

Alla träffar kommer att ske i Borås, lokal ej klar ännu.

Program och innehåll (kommer att anpassas efter deltagarna);
Under hösten kommer ni att möta profiler såsom Beata Wickbom, Micke Ahlström och Björn Flintberg och hela fördjupningen leds av Katarina Pietrzak som också håller i flera av passen. Fördjupningen syftar till att gå igenom och fördjupa era kompetenser kring hur digitaliseringen påverkar samhälle, människan och den egna organisationen. Vi ska bland annat utforska nätverkstänket och identifiera möjligheter och hot i din bransch och lära känna era företag utifrån DATA. Vi varvar reflektioner och diskussioner med handfasta verktyg och workshops. Det blir inspirationspass inom AI, kommunikationsplaner, Business model canvas, wheel of opportunity och vikten av kultur, organisation och ledarskap i framtidens digitala värld. Bland annat…

Programmet är inte spikat till punkt och pricka eftersom deltagarnas behov till viss del styr innehållet.

Villkor;
Max 2 deltagare/företag, totalt 20 platser.
Först till kvarn, anmälan görs via mail till ingrid@creative-cluster.se

Det är kostnadsfritt att delta, företaget utnyttjar “statligt stöd” som du kan läsa mer om här. Vi bjuder frukost, lunch och fika de dagar vi har samlade träffar. Arbetstid ca kl 8-17. Tidrapportering skall ske genom att fylla i aktuella tidrapporter som projektledaren delar ut. Det är ett krav att man kan lägger mer tid, utanför de fysiska träffarna på att implementera verktyg eller arbetssätt som man lär sig, samt tidrapportera dessa. Inbetald medlemsavgift krävs för att räknas som medlem.

För frågor, kontakta projektledare Ingrid Nyman.